Sfaturi: Cum ne dezvoltăm multilateral copilul - Soroban™ - Soroban™

Sfaturi: Cum ne dezvoltăm multilateral copilul

Cele mai importante condiții care determină dezvoltarea unui copil sunt iubirea părinților, grija, sprijinul și, de asemenea, exemplul personal. Într-un astfel de mediu, copiii câștigă încrederea că vor putea să realizeze totul, să dobândească rapid abilitățile necesare și să-și realizeze potențialul. Pentru vârsta preșcolară, acestea sunt lucruri foarte valoroase, deoarece ele constituie baza pentru dezvoltarea copilului în toate sferele vieții.

Cum creăm condiții pentru dezvoltarea copilului? Principalele sarcini ale educației

Primul pas către educația multilaterală a unui copil este definirea obiectivelor. Totul începe cu vârsta preșcolară (5-6 ani). În această perioadă sunt stabilite cunoștințele și abilitățile fundamentale pentru studiile viitoare la școală. Copiii învață să distingă lucrurile importante de lucrurile minore, să dobândească obiceiuri valoroase, idei despre lume, relații, despre ei înșiși.

Dezvoltarea fizică a copiilor

Sănătatea nu este numai o componentă fiziologică, ci și baza bunăstării și dezvoltării complexe a copilului în toate celelalte domenii. Copiii de vârstă preșcolară trebuie:
• căliți;
• să li se dezvolte coordonarea, agilitatea și abilitățile motorii;
• deprinși cu activitate fizică, să li se insufle dragostea pentru sport;
• să aibă o alimentație sănătoasă;
• să petreacă destul timp în aer liber.

Pentru educația sportivă nu este necesar să vă înscrieți copiii în secțiunea sportivă. Puteți instala pur și simplu un colț de joacă pentru copii la domiciliu, puteți face jocuri cu ei în curte, sau să vă plimbați cât mai mult.

Dezvoltarea inteligenței. Ce ar trebui să poată un preșcolar la 5-6 ani?

Educația intelectuală are mai multe elemente importante:
• încurajarea curiozității;
• formarea abilităților cognitive, în special memorarea, atenția;
• dezvoltarea gândirii (imaginație, logică) – este necesar ca copilul să învețe să compare, să facă analize și concluzii;
• dezlănțuirea potențialului creativ;
• încurajarea interesului pentru învățare.

Copilului la 5 ani trebuie să i se dezvolte vorbirea: pronunție, vocabular, capacitatea de a formula gândurile în mod corect.

Dezvoltarea socială a copilului

Prima experiență de comunicare, relațiile cu oamenii, copilul le are anume acasă, în cercul celor mai apropiați oameni. Încrederea, respectul, abilitatea de a menține un dialog și de a negocia, de a lucra într-o echipă și chiar de a concura copilul le deprinde în primul rând în timpul interacțiunii cu părinții și numai atunci transferă această experiență spre comunicarea cu ceilalți oameni, cu colegii lor.

Dezvoltarea comunicativă a copilului nu va fi completă fără comunicare și jocuri cu copiii de vârsta sa. Pentru preșcolari mai măricei este important nu numai să fie înconjurați de copii de vârsta lor, ci și să dobândească experiență în grupuri de învățare, deci în acest stadiu sunt utile cursurile de dezvoltare pentru copii.

Regulile de dezvoltare multilaterală a preșcolarilor sunt destul de simple:
1. Modul ideal al oricărei ocupații (pentru mușchi, pentru minte și pentru emoții) este un joc.
2. Cel mai bun mod de a-ți face copilul interesat de ceva este să-l ajuți să reușească.
3. Cel mai eficient instrument pentru deprinderea unei discipline de studiere și alte aspecte este rutina zilnică, planificarea și succesiunea acțiunilor adulților.
4. Mediul cel mai favorabil – unde copilul explorează, primește răspunsuri la întrebările sale, interacționează cu copiii și adulții.

Pentru a extinde orizonturile copilului, trebuie să creați situații în care acesta se familiarizează cu noi activități, unde trebuie să depună eforturi și să facă ceva pentru a obține un rezultat.

Școala de calcul mintal Soroban în Moldova: impactul asupra dezvoltării copiilor

Fiecare element de dezvoltare a copilului în programul Soroban a fost luat în considerare la etapa de proiectare. Nu numai matematicienii și programatorii experimentați au lucrat la metodologie, dar și profesorii, psihologii care știu cum să găsească o abordare a fiecărui copil, ce dificultăți (emoționale, asociate activității cognitive) copiii preșcolari pot avea în școală și la socializare, cum să prevină problema adaptării școlare.

Prin urmare, la Școala Soroban, învățarea are loc într-un mod jucăuș, nu există note, dar există întotdeauna anumite stimulente, sunt create condiții pentru depășirea barierelor psihologice în calea comunicării. Programul oferă o mulțime de activități independente care ajută la disciplinarea elevilor, îi învață să răspundă personal pentru studiile și rezultatele lor. Calculul mintal dezvoltă abilitățile cognitive, de învățare, gândire creativă – formează o minte extraordinară, flexibilă, curioasă.

Tags: , , ,