Nu există un sistem mai puternic pentru dezvoltarea gândirii copiilor decât aritmetica mintală cu ochii închiși - Soroban™ - Soroban™

Nu există un sistem mai puternic pentru dezvoltarea gândirii copiilor decât aritmetica mintală cu ochii închiși

Rezolvarea exercițiilor nu le reușește tuturor elevilor. Unora le este dificil de a calcula în minte, iar altora le este pur și simplu lene, mai ales că au întotdeauna un calculator la îndemână. Dar orice copil trebuie să rezolve exerciții, în special între 5 și 11 ani, deoarece aceasta le dezvoltă gândirea logică, memoria, imaginația și multe alte abilități cognitive.

Aritmetica mintală oarbă reprezintă calcularea instantanee, fără erori, la nivel de gândire. La această metodă de calcul nu este necesară reamintirea tabelului de înmulțire sau utilizarea unui calculator. De fapt, acesta este un proces complex de percepție, analiză, prelucrare, compararea datelor și găsirea soluției potrivite, adus până la automatismului. Această metodă de calculare dezvoltă nu numai logica, ci și ingeniozitatea, nu doar atenția, ci și un nivel ridicat de concentrare, ceea ce face mintea copiilor să se poată focusa pe mai multe sarcini concomitent.

Nu există un sistem mai puternic pentru dezvoltarea multilaterală a gândirii copiilor decât calcularea cu ochii închiși. Acest tip de antrenament mintal implică și armonizează activitatea ambelor emisfere, conectând simultan mai multe structuri ale creierului la soluționarea problemei.

Prin ce este deosebit calculul mintal cu ochii închiși:

• copilul învață să perceapă informațiile în diferite moduri – auditiv, vizual, mecanic și comprehensiv, în timp ce își dezvoltă memoria verbală și vizuală;
• socotelnița soroban este obiectul care face calculul să fie clar, înțeles, și ajută copilul să treacă la rezolvarea exercițiilor în minte;
• dezvoltă abilitatea de a analiza rapid informațiile și de a face concluzii corecte;
• calculul mintal orb dezvoltă abilitățile motorii – unul dintre factorii cheie în dezvoltarea vorbirii;
• creșterea treptată a complexității și vitezei calculării duce la faptul că elevii dintr-o singură dată fac mai multă muncă mintală, dar mai puțin obosesc;
• pentru a rezolva rapid și corect exercițiul, trebuie să păstrați o mulțime de informații în minte: condiția, locația bilelor pe soroban, răspunsul și condițiile pentru următoarea acțiune, care în final ajută la atingerea unui nivel uimitor de dezvoltare a concentrării;
• dezvoltarea imaginației, gândirii – baza dezvoltării abilităților creative.

Cum calculul mintal cu ochii închiși îl ajută pe copil să devină independent

Oamenii de știință au studiat în mod repetat efectul aritmeticii mintale asupra dezvoltării copiilor și, ca urmare, s-a dovedit că această metodă antrenează nu numai o minte flexibilă, extraordinară, ci și calități importante de lider. Copiii care au stăpânit abilitatea de a calcula mintal și cu ochii închiși efectuează adunarea și scăderea mai repede decât colegii lor și mai eficient decât chiar mulți adulți din mediul lor. Se simt mai încrezători și, prin urmare, nu se tem să rezolve probleme dificile.
Antrenamentele zilnice sunt foarte bune la organizarea și dezvoltarea simțului responsabilității. Fiecare sarcină îndeplinită este o realizare, urmată de sarcini și mai provocatoare. Datorită acestui sistem, copilul învață să-și stabilească și să își realizeze noi obiective.

Calculul mintal cu ochii închiși la Școala Soroban

Ce hobby-uri comune pot avea preșcolarii și liceenii? Toți studenții noștri între 5 și 11 ani sunt uniți de două lucruri – un interes real pentru calculul mintal și o mare dorință de dezvoltare.

Dragoste pentru aritmetică? Neașteptat, nu?

Acest lucru se datorează faptului că metodologia noastră folosește o abordare originală în orice – în tehnologia de predare, în alegerea obiectivelor și a mijloacelor de predare și chiar în modul de comunicare cu elevii. Ne jucăm, lăudăm, încurajăm, susținem, avem grijă de sănătatea fizică și emoțională a copiilor. Transformăm concepțiile copilului despre matematică și studiere în așa fel încât el însuși să fie interesat să învețe, să-și testeze abilitățile, să stabilească noi reușite.

Tags: , , , , ,