Creativitatea - ce implicare are calculul mintal? - Soroban™ - Soroban™

Creativitatea – ce implicare are calculul mintal?


Să polemizăm: De ce un om este considerat creativ iar un altul nu?

Creativitatea este capacitatea unei persoane de a fi pregătită să ia decizii creative, să accepte și să creeze idei fundamentale noi.

Imaginați-vă succesiunea acțiunilor strămoșilor noștri îndepărtați, care au folosit un baston și o piatră pentru a se proteja și a vâna, iar mai apoi s-au gândit să le „lege” împreună și astfel a apărut toporul de piatră. Cum au apărut acestea idei la ei?

Poate, plimbându-se prin pădure și fluturând bastonul a nimerit accidental într-o piatră cu o gaură de un diametru adecvat și voila? Nu cred.

Cel mai probabil, după ce a mâncat un mamut, odihnindu-se la foc i-a venit în minte câteva gânduri: „E posibil să lovești un mamut o singură dată? Și cum de făcut ca piatra să ajungă acolo unde e nevoie?  Și ca  să zboare mai repede și să lovească mai puternic? Iată capul unui mamut, iată piatra, iată-mă și pe mine atât de puternic. Am piatra în mână, țintesc.  Dar dacă mâna ar fi  mai lungă și lovitura ar fi mai puternică. Pentru a culege fructul din copac, întind mâna, ținând un baston în ea. Și dacă leg o piatră de baston? „. Cu siguranță, acesta a fost modul de gândirii a inventatorului.

Ce vedem: strămoșul nostru a VIZUALIZAT și a PREZENTAT prima sa armă de casă. Multe ființe vii folosesc instrumente în procesul de lucru. Cioara sparge nucile tari, cu o piatră. Boborii doboară copaci pentru a face baraje. Dar toate aceste instrumente provin din natură. Nimeni, cu excepția omului, nu creează  instrumentele de muncă. Nu le construiește.  Nu le creează. Nu le inventează. Aceasta este prerogativa noastră.

Tot ceea ce a fost creat de om în această lume este în primul rând creat în imaginația sa.
Mai întâi era o imagine. Și cu cât mai clar vede creatorul această imagine, cu atât rezultatul este mai rapid și mai eficient. Credeți că Iphone-ul a fost inventat de ingineri? Nu – ecranul sensor al telefonului a fost  „văzut” de Steve Jobs. El a împărtășit cu dezvoltatorii „imaginea”. Și fiecare dintre ei au văzut acea schemă, pe care ar trebui să o creeze pentru a obține un rezultat comun.

Când am creat primul simulator online din lume pentru școala Soroban, nu am avut unde să-l văd. Nu existau programe de calculator pentru a preda aritmeca mintală. M-am uitat în mine și am văzut-o. Noi la școala Soroban, spunem multe lucruri corecte și inteligente: în ceea ce predăm se realizează oportunitățile primite.
Da, atenția, memoria, dorința de a învăța sunt importante. Dar există ceva mai esențial. Este ceea ce vreau să văd la fiica mea.

CREATIVITATE. ABILITATEA DE A VEDEA PRIN SPAȚIU. ÎN AJUTOR  VINE ARITMETICA MINTALĂ CARE ANTRENEAZĂ IMAGINAȚIA  ȘI ÎNVAȚĂ STUDENȚII SĂ FIE CREATIVI.

Ce fac copiii în timp ce calculează la conturile „magice”, „invizibile” ale lui Soroban? Le vizualizează. Ei le văd clar și concret. Clar în detalii. Când unul dintre studenții noștri o să inventeze un costum frumos și practic din materiale ecologice, sau un gen de muzică incredibilă, care nu a existat odinioară, sau o navă spațială intergalactică – el va vedea pentru prima dată acestea lucruri în mintea sa.

Desigur, va vedea multe opțiuni. Și le va dezasambla în argumente pro și contra, rescrise în diferite condiții. Toate acestea vor fi în capul lui – pentru că, de fapt, prototipuri de invenții nu există.
Este important să nu „vă abateți de la calea” cînd vedeți un rezultat clar înainte. Și în acest caz, vă va ajuta calculul mintal. Copiii învață să-și concentreze atenția și să meargă spre scopul lor. 

înregistrați-vă aici 

În prezent, cele mai de succes rezultate le prezintă studenții școlii „Soroban”.
Nici o altă metodă  a calcului mintal nu își îndeplinește promisiunile. Ele tot lucrează. Doar că copiii, care prezintă rezultate mai sporite, sunt cei de la Școala „Soroban”. Și, cred că putem afirma că Școala  calculului mental „Soroban” a devenit legiuitorul tehnologiilor de dezvoltare a inteligenței.

Iurii Novoselov, dezvoltatorul metodei școlii calculului mintal „Soroban”.